Diş apsesinde antibiyotik kullanımına dikkat

0
243

Çankırı’da üniversite öğrencisinin diş ağrısında kullandığı antibiyotik nedeniyle hayatını kaybetmesi bilinçsiz antibiyotik ve ağrı kesici kullanımını bir kez daha gündeme getirdi.

Necmettin Erbakan Üniversitesi (NEÜ) Diş Hekimliği Fakültesi Endodonti Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Arslan Terlemez, AA muhabirine yaptığı açıklamada, üniversite öğrencisi Derya Yücekaya’nın diş ağrısı sebebiyle kullandığı antibiyotiğin alerji yapması sonucu hayatını kaybettiğini anımsatarak, bu konuda daha duyarlı olunması gerektiğini belirtti.

Diş apsesinin olmadığı durumlardaki ağrılarda antibiyotik kullanımının yanlış olduğunu ifade eden Terlemez, apse varlığını da ancak hekimlerin belirlemesi gerektiğini vurguladı.

Gereksiz yere ve yanlış dozda antibiyotik kullanımının, hem bakterilerde direnç gelişmesine hem de ilaca bağlı en hafif olarak ishal, en ağırı da alerjik anaflaktik şok ve ölüme kadar ulaşabilen istenmeyen sonuçlara sebep olabildiğini kaydeden Terlemez, diş ağrılarının genellikle gece oluştuğuna dikkati çekti.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here